تکنولوژی

عکاسی 36 درصد عکاسان حرفه‌ای با گوشی هوشمند

 با افزایش روزبه‌روز کیفیت دوربین‌‌ گوشی‌های هوشمند، نسبت قابل توجهی از عکاسان حرفه‌ای برای خلق تایم لپس یا کاور مجله‌ها از موبایل خود استفاده می‌کنند.
   
تولیدکنندگان تلفن‌ هوشمند و شرکت‌های بازاریابی و تبلیغاتیِ آن‌ها اغلب اصرار دارند کیفیت و ویژگی‌های دوربین‌ گوشی‌های هوشمند را هم‌سطح دوربین‌های DSLR یا حرفه‌ای قرار بدهند؛ ادعایی که باعث دلخوری و گاهی پوزخند بسیاری از افراد در دنیای عکاسی می‌شود.

به گزارش پتاپیکسل، Suite 48 Analytics از ۸۸۱ عکاس حرفه‌ای در مورد استفاده‌ از گوشی هوشمند برای عکاسی حرفه‌ای نظرسنجی و Statista نتایج جالب آن را منتشر و به دو صورت زیر تفسیر کرده است:

از یک سو تنها ۱۳ درصد از عکاسان پاسخ داده‌اند که بیش از ۵۰ درصد از عکس‌های حرفه‌ای خود را با گوشی هوشمند می‌گیرند و ۶۴ درصد اظهار داشتند که هیچ‌گاه برای گرفتن عکس‌های فروشی خود از موبایل استفاده نمی‌کنند؛ به عبارت دیگر موبایل‌هایی که دوربین‌ باکیفیت دارند برای دوربین‌های مستقل و جدی تهدیدی محسوب نمی‌شوند.

از سوی دیگر، طبق نتایج این نظرسنجی ۳۶ درصد از عکاسان حداقل برخی از کارهای حرفه‌ای خود را با دوربین گوشی ثبت کرده‌اند.

طبق یافته‌های جدید این نظرسنجی، دوربین‌ گوشی‌های هوشمند در حدی پیشرفت کرده‌ است که می‌تواند انتخاب بسیاری از متخصصان دنیای عکاسی برای خلق آثاری حرفه‌ای باشد.

درحالی‌که برخی از عکاسان از دوربین موبایل‌های خود برای عکس‌های فروشی و سفارش مشتریان استفاده می‌کنند، ۵۸ درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که از گوشی هوشمند برای تولید محتوای تصویری وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی خود یا گرفتن عکس‌های پشت صحنه‌ی فعالیت‌ها استفاده می‌کنند.

 Statista درباره‌ی پیشرفت دوربین‌‌ گوشی‌های هوشمند این‌گونه نوشت: «به لطف پیشرفت‌های سخت‌افزاری و حتی مهم‌تر از آن، بهبود تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی، اکنون صدها میلیون کاربر تلفن‌ هوشمند بدون نیاز به تجهیزات تخصصی عکاسی قادر به گرفتن عکس‌هایی حرفه‌ای هستند؛ حتی ظهور دوربین‌های دیجیتال ارزان‌قیمت در اوایل قرن بیست و یکم نتوانسته بود این‌چنین امکان عکاسی را برای همه‌ی افراد فراهم کند.» / زومیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا