سهميه بنزين تاکسيهاي اينترنتي بايد اول هر ماه به حساب رانندگان واريز شود، اما اين سهميه بنزين براي چندمين بار متوالي است که با تاخير دو تا سه ماهه روبه رو شده، سهميه بنزين تاکسيهاي اينترنتي دست چه نهادي است؟
درحالي که سهميه بنزين رانندگان، اول هر ماه واريز ميشود اما سهميه بنزين رانندگان تاکسيهاي اينترنتي هميشه با تاخير يک الي دو ماهه رو به رو است.
سهميهبندي و دو نرخي شدن بنزين تبعات زياد و سنگيني براي اکثريت اقشار جامعه داشته است، يکي از اين گروهها، رانندگان فعال در تاکسيهاي اينترنتي از جمله اسنپ و تپسي هستند.
سهميه سوخت تاکسيهاي اينترنتي فقط به رانندگان واجد شرايط تعلق ميگيرد، شرکتهاي تاکسي اينترنتي هر ماه فهرست کاربران راننده فعال خود را در اختيار وزارت کشور قرار ميدهند.
اين وزارتخانه مجموع پيمايش رانندگان در همه شرکتهاي تاکسي اينترنتي را محاسبه و مشخصات ثبتي آنها را با بانک اطلاعاتي ثبت احوال مطابقت ميدهند. در نهايت نيز فهرست کاربران واجد شرايط براي اختصاص سهميه آن ماه در اختيار وزارت نفت قرار ميگيرد.
مقصر تاخير واريز سهميه بنزين کيست؟
رانندههاي فعال تاکسيهاي اينترنتي اعتبار سهميه سوخت دريافت ميکنند. اين اعتبار سهميه بايد هر ماه از سوي نهادهاي دولتي واريز شود، اما در اين ميان، برخي رانندگان نيز تاکيد ميکنند که مشمول دريافت اين سهميه هستند اما حسابشان با تاخير دو يا سه ماهه شارژ ميشود.
يکي از رانندگان که در شرکت اسنپ کار ميکند، ميگويد: « از ۴ بعد از ظهر تا ۱۰ شب ۱۰۰هزار تومان کار و ۵۰ هزارتومان بنزين مصرف کردهام. ۴۰ هزار تومن هم براي منفي بودن حساب اسنپ و کميسيون از حسابم کسر شد. در نهايت امروز ۱۰ هزارتومان کار کردم، سهميه بنزين اين ماه هم که واريز نشده است.» / تجارت نیوز